mandag den 3. februar 2014

DIY - dørskilt

Over de sidste par dage har jeg hygget med et projekt det har været længe undervejs - men sådan er det jo med mange ting, ikke?

Et dørskilt lavet af selvhærende ler - det kan købes hos Panduro.

Tadaaaa!


Blev jeg helt tilfreds? Njaaah, sådan da.  
Hvis jeg skulle lave skiltet igen ville jeg rulle leret ud mellem to lag plastik/voksdug istedet for mellem 2 lag bagepapir. Bagepapiret sugede fugten til sig og udvidede sig så der kom folder/revner i leret da jeg havde rullet det ud. Og det var ikke sådan lige at glatte ud. 

Selve stemplingen var lige der ud af. Stemplerne er fra Tiger, jeg havde lavet en prøve på et papir først, så jeg vidste hvordan det skulle stå og på hvor mange linjer. 

Giraffen har jeg lavet fordi Marvin elsker Giraffen Gumle - og så bor vi jo høøøøjt oppe i kvisten. Helt oppe ved stjernerne ;) Haha. Udstikkeren er fra Panduro og var en del af et sæt med en elefant og en giraf. 

Stjernerne er er udstikkersæt jeg i sin tid købte i Søstrene Grene. 

Efter stjernerne og giraffen var monteret (sat lige så stille på), satte jeg leret til tørre. Hvis jeg skulle lave skiltet om ville jeg lægge det til tørre mellem to skærebrætter - mit skilt har nemlig givet sig under tørringen og er blevet ujævnt - jeg formoder dette kan formindskes ved at lægge det i "pres". 

Efter to døgn malede jeg stjernerne og giraffen med den lækre neongule vandfarve jeg købte hos Butik Flittig til Alt Om Håndarbejde Messen 2014. 

Da vandfarven var tørret fik hele skiltet en tur med en decopage/Hobbylak. 

Tada... :)

Så var der kun tilbage at finde det store værktøj frem ;)


Alt i alt et overkommeligt projekt der dog tager ret lang tid pga al den tørretid ind imellem.




3 kommentarer:

  1. Fedt skilt og fedt med en diy, skal klart prøves :)

    SvarSlet
  2. Det ser rigtig godt ud. Jeg kan rigtig godt lide skiltet.
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
  3. Hvor er det et fint skilt. God idé!

    SvarSlet

Som et solstref på en regnvejrsdag kiggede du forbi...
Læg gerne en kommentar, så bliver jeg så glad :)