søndag den 9. februar 2014

Et år mere på bagen

Det blev fejret - ikke med en kæmpe fest, faktisk "bare" med en dag kun mig og manden. 
Marvin blev passet hos sin farfar og sov for første gang ude. Det var skønt! Det var dejligt at have en hel dag børne-fri og bare sove en hel nat lige til man selv vågnede. Ah!

Jeg havde kæmpet lidt med at blive færdig med en buksedragt jeg kunne have på. Det er den første ting jeg har syet til mig selv. 
Den blev færdig, men synes den fortjener et indlæg for sig selv også.

Efter Marvin var blevet afleveret hos sin farfar igår, tog vi hjem igen. Dagen var startet kaotisk kl 5.45 med en dreng hvis øre bare løb og løb. "Av ind øre, moar" - vi måtte en tur på akutmodtagelsen. Mit første bekendtskab med 1813 var ærlig talt ikke imponerende. 
Jeg ringende kl 6.30 og sygeplejersken jeg snakkede med spurgte hvad han plejede at få mod ørene. Forklarede hende at hans øre aldrig havde løbet på den her måde, så jeg vidste ikke hvordan det skulle behandles. Hun blev ved med at spørge om hvad han fik sidst? Han har haft mellemørebetændelse mange gange - men ikke på den her måde. Det var jo derfor jeg ringede. Jamen der var ikke nogen der kunne kigge på ham. "Børnesporet" (?!) var ikke mødt. Så skulle han indlægges, hvis der var en læge der skulle se på ham. What? Hun foreslog egen læge på mandag?! 
Jeg spurgte hende om hun helt seriøst troede jeg ringende fordi jeg selv vidste hvordan han skulle behandles eller hun troede jeg ringede bare for at sige hej? Spurgte hvornår lægen der kunne se på børn mødte ind - jamen de mødte ind kl 8. Det passede jo nærmest perfekt til os! Inden vi fik pakket os sammen og kom med det offentlige så ville der jo hurtigt gå halvanden time. Jamen, hun kunne jo ikke garanterer vi kunne komme for kl 8. So what? Så længe der var en der kunne kigge på ham. Så skulle vi bare tage til Bispebjerg Hospital - men vi tilhører Hvidovre? Det var hun ikke klar over - men så måtte vi jo tage derud. 
Meget forvirrende og morgensur sygeplejerske, som ærlig talt ikke gjorde mig mere glad for 1813. 

Anyways. Marvin blev tilset af en læge og fik øredråber - og så var han klar til farfarbesøg. 

Derfor blev vores første alene-tid til en ordenlig middagslur! 
Herefter gik vi en tur inde i København og tog på Reef'N'Beef. Lækker mad siger je bare!

 Til forret fik jeg en halv hummer og en strawberry daquiry mens Jonas fik krokodille. Til hovedret fik vi lækre KOBE bøffer (vi snakker luksus kvæg der har fået massage og den bedste af den bedste omsorg - verdens bedste (og dyreste) oksekød) - MUMS!

Jeg fik en sjov 3 doodler af Marvin og det meste af svigerfamilien igår. Den kræver noget træning, men den var ret så sjov hvis man er lidt krea-tosset ;)

Idag sov vi bare længe (8.30) og bagefter blev Marvin hentet. Det hele var gået super fint og vi har hygget resten af dagen. 

Håber i andre har haft en god weekend!


1 kommentar:

  1. Øv sikke en dårlig oplevelse med 1813.. vi har også kun haft dårlige oplevelser.. det er ærgeligt det skal være sådan! Og så lige på din fødselsdag!
    Men det lyder jo til, at i havde en rigtig skøn aften jer to :) Hvad er det for en den der 3 doodler?

    SvarSlet

Som et solstref på en regnvejrsdag kiggede du forbi...
Læg gerne en kommentar, så bliver jeg så glad :)