torsdag den 1. maj 2014

Mere tid - ja tak!

Mere tid er vidst noget vi alle sammen kan bruge, right?

Som jeg tidligere har skrevet er jeg startet op på studiet igen efter ca et halvt års sygeorlov. Tilbage til virkeligheden, tilbage til en hverdag hvor jeg ofte mangler et par timer i døgnet. Tilbage til den virkelighed hvor det godt kan være svært at få det hele til at gå op i en højere enhed.

Da Marvin brækkede benet fik jeg for alvor problemer med at klare de daglige pligter. For det første blev jeg lige trukket et stykke tilbage ned i det hul jeg ellers har kæmpet mig op af, og for det andet så driller mit bækken mig stadig efter graviditeten med Marvin. Til trods for det er 2 år siden. Hvordan skulle jeg både slæbe en 12,5 kg gipsbandit OG alle vores dagligvarer op på 3. sal? 
Svaret blev nemlig.com (og der ligger faktisk en lille rabatkode til jer nede i bunden af indlægget også).

Jeg må ærligt indrømme jeg var ret så skeptisk. Vi er 2 på SU, kunne vi tage os den luksus bare at klikke ting i indkøbskurven uden at tjekke diverse reklamer først - ville det ikke blive mega dyrt?
Og hvad så med grønt? Jeg er jo typen der gerne lige skal vende og dreje min agurk inden den ryger i indkøbskurven, typen der gerne vil have mine bananer lidt grønne, typen der lige skal gramse på avokadoerne… Og hvad med leveringen? Det koster jo ikke noget når jeg selv slæber poserne op?

Det måtte komme an på en prøve. Det samlede beløb første gang blev 644 kr i alt inkl levering, der var mad til en hel uge plus fx en flaske æblecidereddike der var en dyr post, men trods alt ikke noget vi køber ugentligt. Tingene blev pakket i 3 poser á 3 kr stykket - dvs stort set samme pris som en pose i SuperBrugsen, hvor vi ellers normalt handler. Leveringen kostede 9 kr. NI KRONER! Altså 9 stks 1 kroner for at der kom en mand og SLÆBTE mine varer op på 3. sal. Behøver jeg sige jeg stod og klappede i mine små hænder?
Leveringen koster mellem 9-29 kr alt efter hvilket timeinterval man vælger at få leveret. Ja, man vælger såmænd et timeinterval, fx. 16-17 og så kommer varerne der. Det eneste krav er, at man skal være hjemme til at tage imod dem. Det er dælme smart!
De efterfølgende uger har vi købt for hhv 434 kr og 444 kr og kun enkelte ting har vi måtte supplere op med i løbet af ugen.


Og hvad har det så med mere tid at gøre? Jo, jeg har vitterlig fået mere tid. Jeg handler, fra min seng, med min computer, hver søndag kl. 22.00. Klik, klik, klik.

Nu bruger jeg mine eftermiddage sammen med min skønne mand og min skønne søn (nu uden gips). Vi handler ikke i hverdagen, vi går ikke forvirret rundt i et supermarked og tænker: "Bum, bum, hvad skal vi have at spise idag?". Vi "sparer" faktisk en time næsten hver dag på den konto. En time er meget i en ellers presset hverdag. Den tid bruger vi på at spille fodbold, lege og nyde hinanden. Den time er ægte kvalitetstid som jeg ikke vil undvære i en presset hverdag. Det giver bare mere overskud med en eftermiddag der ikke skal stresses igennem, så i sidste ende har jeg fået både flere dejlige timer med min familie, men også overskud til at give en ekstra skalle med studiet.


Hvad så med budgettet? 
Jo rent faktisk bruger vi væsentlig mindre penge på mad nu end da vi prøvede at være tilbudsryttere. Vi er simpelthen for nemme at lokke med impulskøb. Vi kender det vel alle med fx Nettos Spot varer? Lige pludselig mangler man bare helt vildt meget et fuglehus, til trods for man ingen have har?!
Det slipper vi for hos Nemlig.com - En stor tak fra os med rygrad som en regnorm og en travl hverdag.

En ting har jeg dog tænkt på: Gad vide om jeg kan betale nemlig.com mellem 9 og 29 kr for at de kommer og slæber en masse anden happengut op når jeg har brug for det? Det kunne være fedt!

Har du lyst til at prøve nemlig.com? Hvis du bruger rabatkoden "meretid" - så får du lige nu fri fragt.

Hvad vil du gerne have mere tid til?

Indlægget er bragt i samarbejde med nemlig.com - men er et udtryk for mine egne holdninger

2 kommentarer:

  1. Jeg synes det er et smart koncept - desværre leverer de ikke i vores område....på landet!:-) Heldigvis bruger jeg heller ikke en time dagligt på at handle, da vi handler til en uge af gangen og så skal jeg supplere med lidt i løbet af ugen, men alligevel ville det være rart at handle online.
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi har prøvet at lave madplaner og handle ind til en uge af gangen, men det er bare aldrig rigtig lykkes. Så var der lige det ene og det andet vi også lige kunne købe istedet.
      Det er lækkert vi sparer en del penge ved det i forhold til impulskøb, men det at jeg heller ikke skal slæbe tingene op til 3. sal spiller virkelig også en stor rolle.

      Slet

Som et solstref på en regnvejrsdag kiggede du forbi...
Læg gerne en kommentar, så bliver jeg så glad :)